social-media

Камелия А. Станчева за Платформата.бг

Подготвили сте се за парти. Домът е почистен. Бирата е охладена. Разядките сервирани. И музиката вече звучи. Но никой не идва. А причината е съвсем проста - не сте изпратили нито една покана.

Абсурдно, ще кажете. Но в сферата на онлайн набирането на средства това се случва по-често, отколкото можете да си представите.

Една от най-често срещаните заблуди на нестопанските организации е, че работата им приключва с публикуването на текст в някой сайт, снабден с бутон за онлайн дарения. Истината е, че тяхната работа едва сега започва.

Дали ще набирате пари за "бързооборотна" кауза (нови врати за футболното игрище в училището) или за издръжка на основните си дейности (логопед в дневния център), трябва да сте готови да намерите своите поддръжници. И ако някога нашите предци е трябвало да обикалят от врата на врата, днес ние сме улеснени – имаме интернет и социални мрежи. Освен от нашите приятели или клиенти, можем да получим подкрепа от непознати хора, от другия край на света, при това много по-лесно и несравнимо по-бързо.

Ето няколко идеи, които могат да бъдат от полза.

1. Публикувайте Вашата кауза в Платформата.бг или сайт за краудфъндинг. Платформата.бг е инструмент за набиране на онлайн дарения, чийто авторитет ще увеличи доверието към Вас и Вашата кауза.

2. Споделете каузата си в социалните мрежи. Най-популярните дават възможност да си направите безплатен профил. Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, Google+... Ако нямате сили да бъдете навсякъде, бъдете в една социална мрежа, но бъдете постоянни.

3. Споделяйте многократно. Една публикация не е достатъчна. Разказвайте Вашата история, публикувайте информация как се развива кампанията Ви, напомняйте за каузата си всеки ден. Не забравяйте всеки път да добавяте линка към мястото за дарения.

4. Споделяйте, като използвате хаштаг. Един добре измислен хаштаг (маркер) позволява на хората да търсят сред милиардите публикации. Всичко, което трябва да направите, е да добавите символа "#", последван от една или няколко думи (без интервали). Думите може да са написани както на латиница, така и на кирилица. Например #god, #whywegive, #Платформата, #ГотовиЗаУспех.

5. Покажете емоция и провокирайте емоция. Хората даряват по различни причини, но всички причини са лични. Разказвайте за каузата си откровено и прочувствено. Създайте емоционална връзка с хората, докоснете сърцата им и ги направете Ваши поддръжници и дарители.

6. Използвайте снимки и видео. В социалните мрежи хората по-малко четат и повече гледат изображения. Уловете вниманието им със снимка и тогава може би ще прочетат историята Ви.

7. Помолете приятелите си да споделят Вашия пост (публикация). Така Вашето послание ще достигне до техните приятели.

8. Разширявайте своята мрежа. Социални медии са огромна възможност да ангажирате хора, извън кръга на Вашите познати. Можете да намерите поддръжници и влиятелни хора.

9. Осигурете си подкрепата на влиятелен потребител на социалната мрежа. Не е задължитено това да е папата, социалния министър или музикална звезда. Има хора, които са следвани и четени от хиляди потребители. Техните публикации формират мнението на хиляди хора. Такъв човек на Ваша страна може да Ви спести точка 10.

10. Направете платена рекламна кампания. Добре управляваната рекламна кампания в социалните мрежи може да увеличи значително Вашите поддръжници и дарители. Дайте си сметка колко пари сте готови да инвестирате и се обърнете към специалист.

Чудите се как и откъде да започнете?

11. Разкажете каузата си на някой, който нищо не знае – член на семейството, съсед или колега. Чуйте въпросите им. Те ще Ви помогнат да формулирате Вашата цел и Вашето обръщение към непознатите в социалните мрежи.

Успех!

Ако сте регистриран потребител, въведете Вашите данни за вход в долната форма.

Вход в Платформата

Вход Регистрация

Вход