Back to Campaigns

Проект 48 - кампания за медийна грамотност


Накратко: “Аз чета” и “Читалище.то“ стартират Проект 48 - кампания за медийна грамотност, вдъхновена от романа “1984” от Джордж Оруел. “Аз чета” ще издаде книгата в луксозно издание и съвременен превод. 10% от отпечатания тираж ще бъде дарен на училищни библиотеки в страната, а с приходите от продажби на изданието ще се финансира поредица от срещи и уроци по медийна грамотност - в училища (за ученици) и библиотеки (за ученици и възрастни).

Прочети още

През 2006 г. един студент по журналистика, запленен от блоговете и всички възможности, които предоставят те за развитие на медиите, създава „Аз чета” - един от първите блогове за книги в България.

Първото ревю в този блог е на романа „1984” от Джордж Оруел и все още е достъпно в сайта. Към Александър Кръстев скоро се присъединяват колеги и приятели от Факултета по журналистика и масова комуникация към СУ „Свети Климент Охридски”.

14 години по-късно „Аз чета” е най-голямата медия за книги и четене в България, редовен партньор на някои от най-големите инициативи у нас, свързани с четенето, и носител на престижни отличия в областта на книгите и комуникацията.

Сред постоянните каузи на „Аз чета” е популяризирането на четенето както за забавление, така и като част от образователния процес, модернизиране на учебната програма по литература, привличане на общественото внимание към работата на
библиотеките и отразяване на най-доброто от съвременната и класическа литература с фокус върху българските автори, развитие на функционалната грамотност.

В това направление през последните години особено внимание сайтът обръща на развитието на медийната грамотност и критичното отношение към новини и друго съдържание, както при ученици и подрастващи, така и при възрастни, а един от най-важните ни партньори в тази кауза е и “Читалище.то“.

През 2020 г. “Аз чета” и “Читалище.то” стартират “Проект 48”. Той обединява любовта на екипа към книгите с важна за тях кауза.


Разговорът за (липсата на) медийна грамотност в българското общество често е жертва на особено злостна подмяна, извършвана именно от създателите на фалшиви новини. Не е тайна, че според Индекса за свободна преса на “Репортери без граници” България е на 111-о място по свобода на словото (2019 г.).

Как можем да променим това? “1984” от Джордж Оруел е книгата, с която започва историята на “Аз чета”. С нея ще поставим и началото на голямата промяна в разговора за медийна грамотност в България.

Преиздаване на романа „1984” от Джордж Оруел с нов, съвременен превод и информационна кампания и дебат за фалшивите новини и как да се борим с тях. Тематичната корица е създадена от Стоян Атанасов специално за проекта. 

  • Част от тиража на това издание ще дарим на гимназиални училищни библиотеки в цялата страна.
  • Подкрепа от важни организации и институции, занимаващи се с темата за медийната грамотност у нас, както и от популярни лица от медиите.
  • Провеждане на образователни срещи на тема „Медийна грамотност и как да разпознаваме фалшивите новини” с ученици от гимназиалния курс.
  • Провеждане на образователни срещи на тема „Медийна грамотност и как да разпознаваме фалшивите новини”, предназначени за възрастни в регионалните библиотеки и читалища.
  • Седмична рубрика със съвети за медийна грамотност в „Аз чета”.
  • Провеждане на обучения с библиотекари.
  • Работа с гимназисти за създаване на клубове по медийна грамотност в училище.

NEWS AND COMMENTS

Default Avatar
Милена Ташева
Donated so far
 947  лв.

Goal amount
 20,000  лв.
End of Campaign
30.11.2020
Donor(s)
17

Category : Образование / наука

Legal state: NON-PROFITS

Beneficiary: НЧ Читалище.то 2014

Donors

Donor Name
Amount
Николай Кънчовски  20  лв.
Теди Рафаилова  50  лв.
Anonymous donor  200  лв.
Anonymous donor  20  лв.
Anonymous donor  50  лв.

Giveback details


Donate 100 lv. and get:
благодарствено писмо + грамота за
подкрепа на кампанията + екземпляр от
новото издание на “1984” от Джордж
Оруел + брандирана торбичка от плат с
цитат от романа.

Total: 100 gift/s/.
 

Donate 50 lv. and get:
благодарствено писмо + грамота за
подкрепа на кампанията + екземпляр от
новото издание на “1984” от Джордж
Оруел

Total: 300 gift/s/.
 

Donate 20 lv. and get:
благодарствено писмо + грамота за
подкрепа на кампанията

Total: 600 gift/s/.
 

Donate 10 lv. and get:
благодарствено писмо

Total: 1000 gift/s/.
 

CAMPAIGN PROMOTER

Default Avatar
Милена Ташева

Campaign QR Code

Проект 48 - кампания за медийна грамотност - Платформата
Платформата.бг © 2020. Дарителска платформа, управлявана от Фондация BCause. Всички права запазени!

Търси в сайта