Събирате средства за добра кауза в Platformata.bg? 7 идеи как Facebook да ви помогне
- Посещения: 2306
Вече сте регистрирани в Platformata.bg, създали сте кампания, добавили сте снимки и видео. Ето 7 идеи как да използвате Facebook така, че дарителите да разберат за вашата кампания.
1. Създайте Facebook страница или захранвайте съществуваща с информация.
Публикувайте новина за кампанията и в други социални мрежи, ако имате акаунти – Platformata.bg e интегрирана с Facebook, Twitter и Google+. Сложете новина, че стартирате кампанията и линк към представянето й в Platformata.bg. Поне два пъти седмично публикувайте в социалните си мрежи страницата новини, снимки и друга свързана с кампанията информация – кратки анонси. Това може да е свързано с предисторията на проблема, с който сте се захванали, с текущи събития, проблеми, мнения на важни личности, които сте привлекли към каузата, споделяйте ваши собствени текстове с лична емоция (емоцията въздейства най-силно), правете аналогии с други места/хора/организации, свързани с този проблем.
2. Използвайте инструмента #hashtag. Целта е чрез хаштага да съберете всичко по вашата тема на едно място. Създайте подходящи думи за хаштагове и ги слагайте под всяка тематично свързана публикация във Facebook и Тwitter - така ще налагате посланията си. Подходящи за хаштаг са името на кампанията ви в Platformata.bg (но кратко!), ваши събития – от подготовката на събитието до след края; ключови думи; името на организацията. По този начин хората, които търсят съдържание за вас, ще намерят свързан чрез хаштаг ваш статус и ако той им се стори интересен, забавен или полезен, ще го споделят със своите контакти.
3. След всяка новина добавяйте кратък призив да се дарява в Platformata.bg. Нали няма да забравите да сложите и линк?
4. Призивът за даряване чрез Platformata.bg може да стои най-горе на страницата ви във Facebook за желан от вас срок.
Прави се чрез бутона горе вдясно на обявата за кампанията - избирате "Закачане на горната част на страницата" (Pin on top of page).
5. При възможност, помислете за платена реклама във Facebook. Като начало пробвайте с малък бюджет примерно с 10-15$ за няколко дни. Най-важното е да таргетирате към какви аудитории насочвате рекламата – да са свързани с вашия проблем, убеждения, ценности, географско положение, хоби или други общи характеристики.
6. Помощ от приятел професионалист.
Потърсете сред вашите съмишленици хора, които разбират от комуникации и социални медии – блогъри, журналисти, PR, маркетинг специалисти. Помолете ги за професионална помощ в популяризирането на кампанията.
7. Разказвайте истории.
Информацията за хода на кампанията ви можете да обогатите с истории, които да публикувате периодично във Фейсбук страницата и сайта ви, докато кампанията тече. Така ще поддържате интереса. Отделете специално време да създадете хубави кратки истории, свързани с проблема и с протичането на кампанията. Хората четат историите докрай, запомнят ги и се вживяват в тях, ако се добре написани. Хората вярват на историите на други хора. Нека вашите истории разказват за човешки преживявания, промяна към по-добро, намиране на решения, защо не и смешни моменти. Дори и трагични днешни обстоятелства могат да бъдат убедителни за бъдещите ви дарители! Историите можете да публикувате във Facebook и другите ви социални мрежи, сайта ви, бюлетин (ако имате), да ги разказвате при представяне на събития и срещи.
Практически съвети ще намерите в секцията Как да създадем кампания? (стъпка по стъпка)