Всички кампании

Проект 48 - кампания за медийна грамотност


Накратко: “Аз чета” и “Читалище.то“ стартират Проект 48 - кампания за медийна грамотност, вдъхновена от романа “1984” от Джордж Оруел. “Аз чета” ще издаде книгата в луксозно издание и съвременен превод. 10% от отпечатания тираж ще бъде дарен на училищни библиотеки в страната, а с приходите от продажби на изданието ще се финансира поредица от срещи и уроци по медийна грамотност - в училища (за ученици) и библиотеки (за ученици и възрастни).

Прочети още

През 2006 г. един студент по журналистика, запленен от блоговете и всички възможности, които предоставят те за развитие на медиите, създава „Аз чета” - един от първите блогове за книги в България.

Първото ревю в този блог е на романа „1984” от Джордж Оруел и все още е достъпно в сайта. Към Александър Кръстев скоро се присъединяват колеги и приятели от Факултета по журналистика и масова комуникация към СУ „Свети Климент Охридски”.

14 години по-късно „Аз чета” е най-голямата медия за книги и четене в България, редовен партньор на някои от най-големите инициативи у нас, свързани с четенето, и носител на престижни отличия в областта на книгите и комуникацията.

Сред постоянните каузи на „Аз чета” е популяризирането на четенето както за забавление, така и като част от образователния процес, модернизиране на учебната програма по литература, привличане на общественото внимание към работата на
библиотеките и отразяване на най-доброто от съвременната и класическа литература с фокус върху българските автори, развитие на функционалната грамотност.

В това направление през последните години особено внимание сайтът обръща на развитието на медийната грамотност и критичното отношение към новини и друго съдържание, както при ученици и подрастващи, така и при възрастни, а един от най-важните ни партньори в тази кауза е и “Читалище.то“.

През 2020 г. “Аз чета” и “Читалище.то” стартират “Проект 48”. Той обединява любовта на екипа към книгите с важна за тях кауза.


Разговорът за (липсата на) медийна грамотност в българското общество често е жертва на особено злостна подмяна, извършвана именно от създателите на фалшиви новини. Не е тайна, че според Индекса за свободна преса на “Репортери без граници” България е на 111-о място по свобода на словото (2019 г.).

Как можем да променим това? “1984” от Джордж Оруел е книгата, с която започва историята на “Аз чета”. С нея ще поставим и началото на голямата промяна в разговора за медийна грамотност в България.

Преиздаване на романа „1984” от Джордж Оруел с нов, съвременен превод и информационна кампания и дебат за фалшивите новини и как да се борим с тях. Тематичната корица е създадена от Стоян Атанасов специално за проекта. 

  • Част от тиража на това издание ще дарим на гимназиални училищни библиотеки в цялата страна.
  • Подкрепа от важни организации и институции, занимаващи се с темата за медийната грамотност у нас, както и от популярни лица от медиите.
  • Провеждане на образователни срещи на тема „Медийна грамотност и как да разпознаваме фалшивите новини” с ученици от гимназиалния курс.
  • Провеждане на образователни срещи на тема „Медийна грамотност и как да разпознаваме фалшивите новини”, предназначени за възрастни в регионалните библиотеки и читалища.
  • Седмична рубрика със съвети за медийна грамотност в „Аз чета”.
  • Провеждане на обучения с библиотекари.
  • Работа с гимназисти за създаване на клубове по медийна грамотност в училище.

Новини и коментари

Основна снимка
Милена Ташева
Дарения
 427  лв.

Целева сума
 20,000  лв.
Край на кампанията
30.11.2020
Дарители
8

Категория на кампанията : Образование / наука

Правен статут: НПО или друга организация

Даренията ще получи: НЧ Читалище.то 2014

Дарители

Име и фамилия
Сума на дарението
Теменужка Роянова  100  лв.
Жейна Пелева  50  лв.
Теодоси Бялков  2  лв.
Анонимен дарител  10  лв.
Анонимен дарител  100  лв.

Дар за дарители


Дарете 100 лв. и ще получите:
благодарствено писмо + грамота за
подкрепа на кампанията + екземпляр от
новото издание на “1984” от Джордж
Оруел + брандирана торбичка от плат с
цитат от романа.

Общо 100 дара са осигурени.
 

Дарете 50 лв. и ще получите:
благодарствено писмо + грамота за
подкрепа на кампанията + екземпляр от
новото издание на “1984” от Джордж
Оруел

Общо 300 дара са осигурени.
 

Дарете 20 лв. и ще получите:
благодарствено писмо + грамота за
подкрепа на кампанията

Общо 600 дара са осигурени.
 

Дарете 10 лв. и ще получите:
благодарствено писмо

Общо 1000 дара са осигурени.
 

Инициатор

Основна снимка
Милена Ташева

QR Code на кампанията

Проект 48 - кампания за медийна грамотност - Платформата
Платформата.бг © 2020. Дарителска платформа, управлявана от Фондация BCause. Всички права запазени!

Търси в сайта